Dvostebrna dvigala so osnova vsakega kakovostnega servisa. Zahvaljujoč svoji dvižni učinkovitosti omogočajo diagnostična in servisna dela na primer na obesih osi in koles, zavornem in izpušnem sistemu, pri menjavi olja v motorju ali menjalniku in še mnogo več. Na prvi pogled se zdijo vsi enaki, vendar imajo nekateri dodatne funkcije, ojačano konstrukcijo, drugačno napajanje, dimenzije itd. Zato bomo sedaj analizirali glavne funkcije in razlike dvostebrnih dvigal ter primerjali dvigala iz naše trenutne ponudbe.

Avtomatsko vs. Polavtomatsko dvigalo

V tem primeru gre za razliko v sistemu zapaha in načinu spuščanja vozila na tla.

Pri polavtomatskih napravah moramo ključavnice sprostiti ročno. Za spuščanje vozila na tla je potrebno ročno sprostiti ročico in tudi ključavnice. Običajno sprostimo ključavnice posebej za vsak stolpec. Torej se boste morali sprehoditi okoli dvigala vsakič, ko ga zaženete.

Avtomatska dvigala, kot že ime pove, samodejno krmilijo ključavnice. Ključavnice se odpirajo preko elektromagnetnega sistema, ki se upravlja z nadzorne plošče na enem od stebrov. Ko dvignete roke dvigala, samo pritisnite gumb LOCK na krmilni omarici.

Polavtomatska dvostebrna dvigala so na splošno cenejša. Z avtomatskimi namreč ne izgubljate časa, z ročnim vklopom s ključavnico pa prihranite čas, delo je učinkovitejše, poleg tega pa varnejše.

Je torej polavtomatsko dvigalo smiselno? Da, to je odlična izbira za začetniške servise, saj so cenejše. Ali pa v primeru hitro rastoče avtomobilske delavnice, ko že imate eno avtomatsko dvigalo, je polavtomatsko lahko odličen dodatek.

Napajanje 230V vs. 400V

Pri izbiri vas bo morda zanimalo tudi, kakšen napajalnik izbrati, 230V ali 400V. Pri starejših tipih je to lahko bil odločilen dejavnik v smislu zmogljivosti dvigala. Dandanes je pri izbiri iz naše ponudbe odločilno samo to, kakšno električno omrežje imate v delavnici. V obeh primerih je delo enako učinkovito.

Zgornji vs. spodnji nosilec

Dvostebrno dvigalo z zgornjim nosilcem je praviloma namenjeno samo za osebna vozila, saj lahko zgornji nosilec moti dviganje vozil z višjo oddaljenostjo od tal. Prednost pa je premikanje pod dvignjenim vozilom, saj vas spodnji nosilec ne moti, lahko se prosto premikate na primer z vozičkom za orodje, držalom menjalnika ali sesalnikom olja.

Spodnji nosilec omogoča dvigovanje na primer kombijev in visokih SUV vozil. V tem primeru je gibanje s pripomočki pod vozilom oteženo in poveča se nevarnost spotikanja.

Dodatna oprema

Druga razlika je lahko v dodatkih ali dodatni opremi dvostebrnih dvigal. Standardno so vsi opremljeni približno enako, nekateri tipi pa so opremljeni s pripomočki, ki jih je vredno upoštevati. Na primer, pokrovi verig ali vrvi bodo poskrbeli, da bo bistveno manjša količina umazanije in prahu dosegla pogon, s čimer se bodo zmanjšali stroški vzdrževanja. Dodatna LED osvetlitev, ki bo izboljšala vidljivost pod vozilom, dodatna vtičnica, ki omogoča priklop dodatnega orodja neposredno iz dvigalke, ali simetrične roke, ki so odlična izbira za dvigovanje kombijev in dolgih vozil, ter drugi pripomočki so lahko odlična izbira.

Teren in podloga

Na splošno se za naša dvostebrna dvigala priporoča ravna betonska površina s plastjo vsaj 30 cm betona razreda B25. V primeru svežega betona je potrebno počakati vsaj 28 dni pred vgradnjo dvostebrnega dvigala.

Ponujamo pa tudi dvigala z ojačanim okvirjem in dodatnimi nogami, ki razporedijo težo, njihove zahteve pa so vsaj 20 cm betona B25.

Kdaj izbrati štiristebrno dvigalo?

Štiristebrna dvigala delujejo na principu ploščadi, tako da avtomobila ne dvignejo dvižne točke, temveč trdno stoji na kolesih. Zato se ta tip uporablja predvsem pri diagnostiki, ko je treba vzmetenje koles pustiti obremenjeno. Udobno lahko delajo s široko paleto avtomobilov. So pa prostorsko bistveno bolj zahtevni. So dražji, a ob ustrezni opremi ni dela, ki mu ne bi bili kos.

Če torej želite svoje storitve dvigniti na višjo raven, potrebujete štiristebrno dvigalo z dodatki za geometrijo koles in dodatnim dvigom.